/foto Stanisław Kusiak/
KONCERT SYLWESTROWY przygotowany przez Teatr Muzyczny w Lublinie był najlepszą propozycją dla miłośników klasyki o wysublimowanym guście, którzy cenią sobie piękno muzyki i kunszt wykonawczy.
Stary Rok żegnano przy dźwiękach przepięknych arii operowych i operetkowych wybranych przez maestro Andrzeja Knapa spośród wspaniałego dorobku światowej literatury muzycznej.
/zdjęcie z internetu/
W pierwszej części usłyszeliśmy:
1. W. A. Mozart – Uwertura z opery Wesele Figara
2. G. Rossini – Aria Figara z opery Cyrulik Sewilski
3. J. Offenbach – Barkarola z opery Opowieści Hoffmana
4. G. Rossini – Aria Rozyny z opery Cyrulik Sewilski
5. C. Saint-Saens – Aria Dalili z opery Samson i Dalila
6. G. Verdi – Finał III aktu opery La Traviata
7. G. Bizet – Aria torreadora z opery Carmen
8. G. Bizet – Pieśń cygańska z opery Carmen
9. G. Rossini, Aria Bazylia z opery Cyrulik Sewilski
10. G. Verdi – kwartet z opery Rigoletto
11. Suita do IV aktu opery Carmen G. Bizeta
12. G. Verdi – Libiamo z opery La Traviatana część drugą złożyły się następujące utwory: 1. F. von Suppé, Uwertura z operetki Lekka kawaleria
2. J. Strauss – Odgłosy wiosny
3. D. Wasserman, Snić sen z musicalu Człowiek z La Manczy
4. J. Strauss – Polka Tritsch-tratsch
5. Brunetki, blondynki
6. F. Loewe – Mały szczęścia łut z operetki My fair Lady
7. E. Di Lazzaro, D. Bruno – Chitarra Romana
8. L. Delibes – Dziewczęta z Kadyksu
9. Shimmy, charleston
10. V. Chiara – La spagnola
11. J. Strauss – W soczystym winnym gronie z operetki Zemsta Nietoperza
12. J. Strauss – Radetzky march
Na scenie pojawili się soliści Teatru Muzycznego w Lublinie:
Elżbieta Kaczmarzyk – Janczak /mezzosopran/
Joanna Makowska /sopran/
Kamil Pękala /baryton/
Patrycjusz Sokołowski /bas/
Andrzej Wiśniewski /tenor/
oraz
Gwiazda Koncertu Sylwestrowego – Magdalena Idzik /mezzosopran/
/zdjęcia z internetu/
„Magdalena Idzik jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Małgorzaty Marczewskiej. Studia kontynuowała w Mediolanie pod kierunkiem Vittorio Terranovy i w Londynie u Joy Mammen. Otrzymała stypendium Promocja Talentu przyznawane przez Fundację Ewy Czeszejko-Sochackiej. W 2001 roku ukończyła we Włoszech Akademię Rossiniowską pod kierunkiem znakomitego dyrygenta Alberta Zeddy. Na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej zadebiutowała w spektaklu Śpiewnik domowy Stanisława Moniuszki w reżyserii Marii Fołtyn.
W swoim bogatym repertuarze artystka ma wiele partii ezzosopranowych, między innymi w takich operach jak: Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego, Jaś i Małgosia Engelberta Humperdincka, Straszny dwór, Hrabina Stanisława Moniuszki, Wesele Figara, Czarodziejski flet Wolfganga Amadeusa Mozarta, Krakowiacy i Górale Karola Kurpińskiego, Łucja z Lammermoor Gaetano Donizettiego, Magiczny Doremik Marty Ptaszyńskiej, Janek Władysława Żeleńskiego, Jaskółka, Madame Butterfly Giacomo Pucciniego, Podróż do Reims Gioacchino Rossiniego, Salome Richarda Straussa, Carmen Georgesa Bizeta, Rigoletto Giuseppe Verdiego. Śpiewała także rolę Hudel w musicalu Skrzypek na dachu. Maddalenę w Podróży do Reims kreowała także w Pesaro na zaproszenie Rossini Opera Festival.
Z zespołem Opery Narodowej uczestniczyła w występach gościnnych na Cyprze, w Japonii i Hiszpanii. Bogaty i nieustannie poszerzany jest również repertuar oratoryjno-kantatowy i pieśniarski artystki, który z powodzeniem wykonuje na estradach filharmonicznych w kraju i za granicą. Oklaskiwała ją publiczność sal koncertowych w Amsterdamie, Brukseli, Kolonii, Kopenhadze, Luksemburgu, Paryżu, Walencji, Nowym Jorku, Toronto i Tokio. Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Łukasz Borowicz, Tomasz Bugaj, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Michał Nestorowicz, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Tadeusz Wojciechowski, Mirosław Jacek Błaszczyk, Alberto Zedda, Marcello Rota, Will Crutchfield, Antonino Fogliani, Valery Gergiev, Tiziano Severini oraz z cenionymi reżyserami, są to między innymi: Mariusz Treliński, Marta Domingo, Janusz Józefowicz, Achim Freyer, Martin Ottava, Emilio Sagi.
Ważnym wydarzeniem w karierze śpiewaczki był udział w wykonaniu Requiem Mozarta podczas uroczystego koncertu dla królowej belgijskiej Fabioli w piątą rocznicę śmierci króla Baudouina. Wystąpiła w słynnym koncercie galowym Andrea Bocellego w Teatrze Wielkim w Łodzi. Wzięła także udział w koncercie poświęconym pamięci Giuseppe Sinopoliego (Piza) oraz w uroczystej gali Gwiazdy dla Europy pod batutą argentyńskiego tenora i dyrygenta José Cury”.
Artystka zachwyciła lubelską publiczność wielkim talentem jak również urodą.
/zdjęcia z próby/
***
KONCERT SYLWESTROWY w dniu 31 grudnia został zaprezentowany dwukrotnie o godz. 18.00 oraz 21.00. Bilety sprzedały się jak ciepłe bułeczki. Było pięknie, klasycznie, niezwykle świątecznie. Elegancko i radośnie, razem z przybyłymi gośćmi, przy lampce szampana, wkraczaliśmy w Nowy Rok 🙂
***
Zdjęcia Piotra Gołębiowskiego:
***
i jeszcze kilka fotek, których autorem jest Stanisław Kusiak
***
na koniec kilka zdjęć: finałowe i pamiątkowe, zrobione w przerwie koncertu 🙂
Komu nie udało się wziąć udziału w Koncercie Sylwestrowym, a chciałby przeżyć niesamowitą przygodę z artystami Teatru Muzycznego w Lublinie polecam KONCERT KARNAWAŁOWY 2015, który już 17 i 18 stycznia. Wcześniej, bo 3 i 4 stycznia zobaczymy rewelacyjny THE MUSICAL SHOW! W styczniu Teatr zaprasza także na: musical MACHIAVELLI, farsę PORWANIE SABINEK oraz operetkę ZEMSTĘ NIETOPERZA. Szczegóły na stronie Teatru Muzycznego: www.teatrmuzyczny.eu
***
Polecam uwadze wywiad Magdy Gorostizy /portal KobietaXL/ z Gwiazdą Koncertu Sylwestrowego – Magdaleną Idzik: http://www.kobietaxl.pl/kobiety-xl/jak-sie-nie-ma-glosu-nawet-jaja-nie-pomoga.html
piękny koncert, a gość specjalny Pani Magdalena Idzik znakomita, do tego wdzięczna i bardzo urokliwa. to była prawdziwa przyjemność żegnać stary rok w tak miłym towarzystwie 🙂