W dniach 16 i 17 września 2019 r. w Krakowie odbyło się spotkanie poświęcone współczesnym środkom komunikacji w teatrze muzycznym i operowym. Organizatorem pierwszego w historii spotkania zespołów marketingu i PR polskich teatrów muzycznych i operowych była Opera Krakowska.
Pierwszego dnia uczestnicy spotkania zjechali do Opery Krakowskiej, gdzie w sali kameralnej z uwagą wysłuchali bardzo ciekawego wystąpienia prof. Tadeusza Gadacza pt. „Kultura czasów bezmyślności”.
Był czas na dyskusję, w której uczestniczyli: Bogusław Nowak – Dyrektor naczelny Opery Krakowskiej, Iwona Wujastyk – Dyrektor Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury w Warszawie oraz Andrzej Hamerski – Zastępca dyrektora ds. administracyjnych Teatru Muzycznego w Poznaniu.
15 zespołów marketingowych przybyłych na spotkanie zaprezentowało swoje teatry. Były to: Opera Krakowska, Opera i Filharmonia Podlaska, Krakowski Teatr Variete, Teatr Muzyczny w Lublinie, Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu, Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury w Warszawie, Opera Wrocławska, Polska Opera Królewska w Warszawie, Teatr Rozrywki w Chorzowie, Teatr Muzyczny w Poznaniu, Kujawsko-Pomorski Impresaryjny Teatr Muzyczny w Toruniu, Opera Nova w Bydgoszczy, Teatr Wielki w Łodzi, Opera Bałtycka w Gdańsku oraz Opera na Zamku w Szczecinie.
Wieczorem, w ramach integracji, uczestnicy spotkania spotkali się w Piwnicy pod Baranami, gdzie uczestniczyli w pięknym koncercie, w którym wystąpili: Agata Ślazyk, Beata Czernecka, Dorota Ślęzak, Kamila Klimczak, Ola Mauer, Alosza Awdiejew, Krzysztof Janicki, Rafał Jędrzejczyk, Leszek Wójtowicz oraz towarzyszący im muzycy: Michał Półtorak, Tomasz Kmiecik, Paweł Kuźmicz
Znakomici artyści Kabaretu „Piwnica pod Baranami” zabrali nas w niezwykłą muzyczną podróż, podczas której usłyszeliśmy też historię tego wyjątkowego pod każdym względem miejsca, kultowego i bezwzględnie kojarzonego z Krakowem.
17 września
Drugiego dnia spotkaliśmy się w Teatrze im. J. Słowackiego. Bogusław Nowak – Dyrektor naczelny Opery Krakowskiej zaprosił nas do dyskusji dot. „Współczesnych środków komunikacji w świecie muzyki i teatru operowego”.
Panelistami w dyskusji byli: Daniel Cichy z Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, Maxymilian Bylicki – Dyrektor Instytutu Muzyki i Tańca, Jacek Hawryluk z programu 2 Polskiego Radia oraz Robert Piaskowski z Urzędu Miasta Krakowa. Moderatorem w dyskusji był Mateusz Borkowski z Radia Kraków.
📸 Andrzej Kalinowski
Panel dyskusyjny stanowił wspaniałą okazję do wymiany poglądów. Podczas tej części spotkania zostało poruszonych wiele problematycznych aspektów związanych z działalnością polskich teatrów muzycznych i operowych.
Pierwsze spotkanie zespołów marketingu i PR polskich teatrów muzycznych i operowych dostarczyło uczestnikom wiele ciekawych i cennych informacji. Było okazją nie tylko do wymiany doświadczeń, ale również nawiązania nowych przyjaznych kontaktów, które z pewnością zaowocują w przyszłości nowymi projektami wspierającymi wzajemny rozwój naszych instytucji kultury.
Gratuluje Organizatorowi – Operze Krakowskiej i wszystkim osobom zaangażowanym w organizację pierwszego w historii spotkania zespołów marketingu i PR polskich teatrów muzycznych i operowych za perfekcyjne przygotowanie.
Uwielbiam Piwnice pod Baranami! Miejsce cudowne, artyści wspaniali! Każdy, kto odwiedza Kraków powinien się tam wybrać. Koniecznie!