Kamila Lendzion od 01 września przejęła stery Teatru Muzycznego w Lublinie. Solistka współpracowała z teatrem – widzowie mogli podziwiać jej talent i urodę m.in. w takich produkcjach jak: „Księżniczka Czardasza”, „Baron Cygański” czy „Bal w Savoy-u”…
3 września oficjalnej prezentacji nowej szefowej teatru , w obecności pracowników dokonali – p. o. Dyrektora Departamentu Kultury, Edukacji i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego – Halina Drozd oraz zastępca Dyrektora Departamentu Kultury, Edukacji i Sportu – Andrzej Miskur.
W konkursie na stanowisko dyrektora Teatru Muzycznego w Lublinie Kamila Lendzion pokonała ośmiu kandydatów. Nowa dyrektor będzie kierować teatrem przez najbliższe cztery lata. Gratulacje i Powodzenia!
👏
Kamila Lendzion
„Solistka Opery Kameralnej w Warszawie do maja 2017 r. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi, którą ukończyła w 2005 r., w klasie śpiewu solowego prof. Katarzyny Rymarczyk.
Już jako studentka w 2003 r. zadebiutowała partią Fiordiligi w operze „Cosi fan tutte” Wolfganga Amadeusza Mozarta, na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi. W lutym 2005 r. została zaproszona do udziału w niemieckiej realizacji opery „La Buona Figliola” Niccolo Picciniego jako Armidoro, w Teatrze Operowym w Rheinsbergu.
Przez wiele lat związana również Teatrem Muzycznym w Łodzi, gdzie z powodzeniem wykonywała główne partie sopranowe: Hannę Glawari w „Wesołej wdówce”, Lizę w ”Krainie uśmiechu” Franza Lehára, Sylwię w „Księżniczce czardasza” Emmericha Kálmána, Safi w „Baronie Cygańskim” oraz Paminę w wyjazdowej wersji „Czarodziejskiego fletu” W. A. Mozarta, którego premiera odbyła się w lutym 2006 roku w Teatrze Operowym w Monachium. Swój warsztat wokalny kształciła na licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych śpiewaków, m.in.: Teresę Wojtaszek-Kubiak, Helenę Łazarską, Teresę Żylis-Gara, Jerzego Artysza, Jolantę Żmurko.
Na swoim koncie ma nagrodę za najlepsze wykonanie arii Rusałki z opery „Rusałka” Antonina Dworaka na Drugim Ogólnopolskim Konkursie im. Haliny Halskiej we Wrocławiu w 2003 r. wyróżnienie na Pierwszym Ogólnopolskim Konkursie Operetkowym im. Iwony Borowieckiej w Krakowie w 2004 r.
W swoim repertuarze posiada partie operowe, m.in.: Mimi – „Cyganeria” Giacomo Pucciniego, Hrabina – „Wesele Figara” W. A. Mozarta, Fiordiligi – „Cosi fan tutte”, Pamina – „ Czarodziejski flet” W. A. Mozarta, Halka – „Halka” Stanisława Moniuszki, Rozyna – „Cyrulik Sewilski” G. Paisielli, Eumenida – „Matrimonio con variazioni” J.Koffler, partie sopranowe; Msza Es-dur J.Elsner, Mała Msza Uroczysta G.Rossini (partia sopranowa), IX Symfonia L.Van Beethovena (partia sopranowa, Msza Es-dur St.Moniuszko, Litania Pierwsza i Druga do Ostrej Bramy St.Moniuszko. Solistka występuje również w wielu prestiżowych europejskich salach koncertowych takich jak: Filharmonia Berlińska, Palais des Beaux – Arts w Brukseli, czy Koenigin Elisabethzaal w Antwerpi z repertuarem operowym jak i operetkowym. W 2005 r. artystka brała udział w III Festiwalu Wokalnym „Belcanto” w Nałęczowie gdzie otrzymała Nagrodę Kulturalną Województwa Lubelskiego za osobisty wkład w rozwój i upowszechnianie kultury polskiej. W kwietniu 2009 r. zadebiutowała partią Tatiany w op. ”Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowskiego na scenie Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Zaledwie miesiąc później 22 maja miała zaszczyt wcielić się w postać Eumenidy w premierze unikalnego dzieła pióra Józefa Kofllera „Matrimonio con variazioni”. We wrześniu tego samego roku wraz z zespołem Warszawskiej Opery Kameralnej zainaugurowała otwarcie XIX-go Festiwalu Operowego im.A Didura przedstawieniem „Cyrulik Sewilski” G.Paisiella partią Rozyny. Została również zaproszona przez Filharmonię Lubelską do wykonania koncertowej wersji fragmentów op. ”Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowskiego pod batutą Wiaczesława Bortnowskiego. Od kilku lat występuje na Międzynarodowym Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy, u boku największych gwiazd sceny operowej i operetkowej w Polsce. Artystka współpracuje z filharmoniami: lubelską, rzeszowską, częstochowską, słupską, dolnośląską, zabrzańską.
W swoim repertuarze posiada także pieśni oraz cykle pieśni polskich i zagranicznych kompozytorów: M.Karłowicz, K.Szymanowski, J.Maklakiewicz, St.Niewiadomski, I.J Paderewski, A. Dvorak (cykl Pieśni cygańskich), P. Czajkowski, H. Berlioz (cykl pieśni „Le spectre de la rose”). Szczególną sympatią artystka darzy także muzykę operetkową i musicalową co owocuje licznymi koncertami w kraju i poza jego granicami. 26 maja 2011r na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej wcieliła się w rolę Halki w op. „Halka„ St. Moniuszki. W październiku 2011 r. ponownie wzięła udział w koncertowym wykonaniu op. „Eugeniusz Oniegin” P. Czajkowskiego w partii Tatiany pod dyrekcją Przemysława Fiugajskiego w Filharmonii Zabrzańskiej. W tym samym miesiącu została uhonorowana dyplomem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdana Zdrojewskiego za niezapomniane kreacje i wieloletnią twórczą pracę na łódzkiej scenie”.
🎭
Nowa dyrektor Teatru Muzycznego w Lublinie zapowiada nowości – pierwsza na początek 2019 roku. Tymczasem teatr rozpoczyna nowy sezon serwując spektakle, które cieszą się uznaniem i sympatią publiczności. We wrześniu najmłodszych widzów czeka wspaniała podróż do bajkowego świata i spotkanie z Calineczką. Dla dorosłych – najpopularniejsze i najbardziej lubiane dzieło J. Straussa – Baron Cygański – historia pięknej Cyganki – Saffi i jej miłości do węgierskiego szlachcica – Barinkaya.
Piękna i bardzo utalentowana kobieta. Miałam to szczęście zobaczyć ją w akcji w dwóch spektaklach w Teatrze Muzycznym. Jako Cyganka ujęła mnie szczególnie. Szczerze gratuluję nowej posady i życzę powodzenia! ☺️
Moje gratulacje dla nowej Pani Dyrektor.
Zycze nowej Pani dyrektor pomyslnosci.
Teraz to teatr będzie dopiero roztańczony! Młoda piękna i kreatywna Kamila Pani DYREKTOR. TAKICH LUDZI NAM POTRZEBA
BO MAMY PEREŁKĘ W LUBLINIE I WSPANIAŁYCH AKTORÓW.
Ja bardzo się cieszę! Życzę powodzenia!